Honza s Milanem a jejich jaro s ,,jablíčkem“ !

Je druhá polovina května, a tak jsme se s parťákem (a jedním z nejlepších kaprařů v našem regionu) Milanem Heclem rozjeli, na pár dní, na jednu naši oblíbenou vodu. Letošní květen byl extrém, neboť teploty přesahovali 30 stupňů a to nesvědčilo rybám, ani nám, a tak jsme se hodně často pohybovali rovnou pod špičkami našich prutů, kde jsme chladili naše rozpálená těla příjemnou koupelí.
První den jsme dali na každý prut jinou nástrahu, abychom zjistili na co budou ryby v tomhle počasí reagovat. Průběžně asi po dvou hodinách jsme krmili 10-12 raketami a věřili jsme tomu, že dříve nebo později ryby najedou. V krmení byl, tygří ořech, dvoje pelety velikosti 16mm, drcené boilie i celé kuličky o průměru 20mm, vařená kukuřice a řepka. Dále vzlínavá směs, aby něco zůstalo také ve sloupci, kde jsme měli jeden prut s návazcem o třech metrech. První záběr přišel Milanovi, někdy k večeru, právě na prut ze sloupce a po pár minutách se v podběráku ukázal pěkně stavěný šupík. Po zvážení se váha zastavila na krásných 12,30 kg. Následoval daší zákrm na dno i do sloupce. Po té naše zasloužená večeře a čekání na další záběr. Někdy kolem 21:15 hod, jsem si šel do auta pro spacák a v tom slyším na připoslechu můj hlásič. Když jsem došel na místo, Milan už držel můj pravý prut a hlásil … Jendo vem si to, ale bacha je to velká ryba! Než jsem přišel ryba si vzala tak 8-10 metrů a po zastavení se na druhé straně jen těžce houpala a pomalu při stahování jela na pravou stranu. Metr po metru jsem opatrně rybu přitahoval, ale bylo to složité, neboť ryba silně táhla a navíc jela stále na pravou stranu pod břeh. Bylo jasné, že si tam bude hledat nějaké překážky, do kterých by vjela a zbavila se mé montáže. Mezitím se mě Milan zeptal „co jsi tam měl ?“ a já v adrenalinu odpověděl ,,no přece jablíčko“. Když už se zdálo, že ryba bude co nevidět ve vázkách, nabrala s úlevou směr zpět na volnou vodu a znovu si z navijáku vzala pár metrů. V ten moment jsem si uvědomil, že si vlastně ryba se mnou dělá co chce. Asi po 15 minutách mi síly docházeli, ale docházeli i tomu monstru na druhé straně montáže. Po dalších 5 minutách jsem rybu zdárně dovedl ke břehu, ale stále se nám neukázala a Milan už s čelovkou držel podběrák nachystán k podebrání. Pak se nám konečně ve světle čelovky kapr prvně ukázal a hned na první dobrou spadl do podběráku. Když se na něj Milan v klidu prvně podíval tiše prohlásil ….. Jendo ten má přes dvacet! To už nebylo vidět ani na krok a jen míhající světla našich čelovek prozrazovala okolnímu světu, že se na našem lovném místě něco děje. Následovalo zdokumentovat tohohle neskutečně širokého lysce a pak už očekávané vážení na trojnožce. Váha po odečtení saku ukázala 21,50 kg a já byl nadšen z toho, že jsem znovu pokořil hranici 20+. Do rána se nic, až na pár pípnutí nestalo. Hned brzy ráno jsme znovu přikrmili a přehodili všechny pruty. Znovu velké teploty už do rána. Nefoukal žádný vítr a ryby ne a ne reagovat a tak jsme se znovu koupali a čekali na soumrak. Ten večer nepřišel žádný záběr, až brzy ráno třetího dne jsme během hodiny vytáhli dvě ryby opět na JABLEČNÝ MOŠT, a to o váze 10,80 a 11,60. To nás utvrdilo v tom, že toto boilie předurčené právě na jarní chytání je ta správná volba. Okamžitě jsme toto boilie nastražili na tři ze čtyř prutů, a jak se posléze ukázalo udělali jsme dobře. Do večera jsme chytili ještě 6 ryb a jedna znovu stála za zmínku. Milanovi přišel nádherný záběr a po urputném boji zdolal lysce o váze 16,75 kg. Byly to však velké nervy, když při zdolávání u břehu koukáte, jak uzlík jeho šokového vlasce je několikrát v navijáku a v další moment uprostřed prutu, nebo půl metru před špičkou. Váha ostatních ryb se pohybovala od 9 do 12 kg a většina přišla právě na JABLEČNÝ MOŠT. Další den jsem znovu ulovil pěkného lysce o váze 16,50 kg a tím ,,jablíčko“ splnilo svůj úkol na naší první jarní výpravě. Tahle nástraha od ELNER-BAITS nám na téhle výpravě udělala opravdu velkou radost a dopomohla nám ulovit tři největší ryby a pár dalších do 12 kg. Na podzim nás čeká druhá výprava na tento revír a budeme se snažit znovu pokořit magickou hranici 20kg. Co je ale jisté, že znovu přijedeme s produkty ELNER-BAITS !